Remmers Transport bijna een eeuw familietraditie

Remmers Transport is een familiebedrijf. Begonnen in de vaart – met een beurtvaartschip vervoerden we landbouwproducten naar pakhuizen in Groningen – zette de familie in 1934 een eerste stap in de richting van een expeditiebedrijf.

Het beurtvaartschip – een snikke van 40 ton – werd uit de vaart gehaald en een auto voor bodediensten aangeschaft. Remmers Transport heette toen nog H. Remmers en Zn. Naast agrarische producten werden steeds meer andere producten vervoerd, zoals weckflessen en kratten.

Na de Tweede Wereldoorlog kreeg het bedrijf ook de beschikking over zwaardere vrachtauto´s. Het wagenpark werd uitgebreid met een Chevrolet legervrachtauto en een GMC legertruck.
De eerste dieplader kreeg Remmers Transport rond 1956. Een topklus toen was het vervoer van stoomketels, tanks en kolommen voor Ten Horn Stoomketelfabriek.

De afgelopen dertig jaar specialiseerde Remmers Transport zich nog meer in speciaal transport. Tegenwoordig beschikt het bedrijf over een uitgelezen wagenpark van diepladers en semi-diepladers.
 

2013

Nieuwe Volvo FH 16

In 2013 heeft Remmers Transport als eerste in Nederland een nieuwe Volvo FH 16 aangeschaft als zwaartransport-trekker. Deze truck is uitgezocht door Chauffer Derk Postma.

Met deze aanschaf haalde Remmers Transport ook de cover van de Truckstar Zwaar & Speciaal Transport special van 2013. Bekijk hier een samenvatting van deze special.

Op de foto vervoeren we een lange trommelzeef op het diepbed van de Broshuis.

1991

Aanschaf nieuwe vrachtwagen

Het wagenpark wordt aangevuld met de prachtige, robuuste Volvo FH12.

1981

Het wagenpark in 1981

In 1981 beschikte Remmers over het onderstaande wagenpark. Drie Scania's, twee maal een Mercedes en één DAF dieplader.

1960

Vervoer van pijpconstructie

Hendrik Jan Remmers met de vrachtwagen

1955

Eerste speciaal transport

In 1955 werden de eerste lange zware transporten gedaan. Deze transporten werden op twee auto's uitgevoerd, waarbij de korte wagen achteruit reed. Beide laadvloeren waren voorzien van draaischijven.

1945

Wagenpark na de oorlog

Na de oorlog werd de Chevrolet ingezet voor het vervoer van agrarische producten, kunstmest en glas voor de glasfabrieken. In 1945/1946 kreeg het bedrijf een GMC legertruck en een korte Chevrolet legervrachtauto toegewezen.

In 1948 werd onderstaande Chevrolet aangeschaft. Op de foto is deze geladen met een vracht weckflessen.

1939

Distributie Stamkaarten

Om te mogen transporteren hadden chauffeurs een zogenaamde distributie stamkaart nodig. Onderstaand zijn een paar van de oude distributie stamkaarten afgebeeld. Deze staan op naam van Pieter Remmers (geboren 25 april 1909) en Hendrik Jan Remmers (geboren 16 januari 1946). De distributiekaart van Pieter is afgegeven op 10 oktober 1939 in de gemeente Muntendam.

1936

Aanschaf tweede wagen

In 1936 werd door zoon Pieter onderstaande truck met oplegger aangeschaft voor het vervoer van agrarische producten en andere vrachten. Vanaf 1938 werd veel medicijnglas vervoerd van Glasfabriek Nieuw Buinen naar het zuiden van Nederland. Retourvrachten kwamen van de vereennigde glasfabrieken in Schiedam, en bestonden onder andere uit weckflessen en kratten met melkflessen.

1932

Oprichting bedrijf

In 1932 nam Opa Hiebo Remmers een beurtvaartschip over, een z.g. snikke van 40 ton. De naam was "Volharding". Hiermee ging Hiebo wekelijks van Meeden/Muntendam met producten van de boeren naar pakhuizen in Groningen.

Retour werden goederen, groenten en fruit meegenomen voor winkeliers en grossiers in Meeden en Muntendam.
Van de snikke zijn helaas geen foto's meer te vinden.

Het expeditiebedrijf staat sinds 1934 op naam van H. Remmers en Zn.

In 1934 werd onderstaande auto aangeschaft voor bovengenoemde bodediensten. Men ging twee keer per week naar Groningen. De cabine en laadbak werden gemaakt door Otten in Muntendam. De Snikke kwam buiten gebruik.

login